Skip to main content

Pierwsze drukarnie w Europie powstały już XVI wieku, ale początkowo trudniły się wyłącznie masową produkcją książek, które w tym czasie były produktem deficytowym i pożądanym właściwie przez każdego umiejącego czytać człowieka. Z czasem zaczęto drukować również gazety, afisze reklamowe, ulotki, mapy i wiele innych rzeczy. A dziś stoimy w obliczu wielkiej rewolucji technologicznej, dzięki której drukować możemy właściwie wszystko na dowolnej powierzchni i w dowolnym formacie.
I chociaż tradycyjne drukarnie nadal zajmują się wyłącznie drukiem na papierze, to znajdziemy również takie punkty, gdzie odchodzi się od tej techniki na rzecz nowszych rozwiązań, a wszystko dlatego, że zmieniają się potrzeby klientów i pokolenie czytelników zamienia się na pokolenie użytkowników.
A co to oznacza dla drukarni? Otóż, ich właściciele są zmuszeni wyjść naprzeciw rosnącym potrzebom klientów i zaproponować im coś wyjątkowego, realizując właściwie każde zamówienie tanio, szybko i solidnie.
Jeśli zatem chcemy ruszyć z produkcją własnych, autorskich ubrań, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązać stałą współpracę z drukarnią, w której wydrukujemy dowolny wzór właściwie na każdej tkaninie. I tak właśnie może się rozpocząć nasza przygoda z projektowaniem odzieży.
Oczywiście, nie każda drukarnia zajmuje się nadrukami na tekstyliach, ale warto poszukać takiego miejsca, ponieważ w szybki i tani sposób zmienimy nudą bluzkę na znacznie ciekawszą i oryginalną, a wszystko za sprawą specjalnych maszyn oraz gęstych farb, które nie tracą swojej trwałości nawet po wypraniu.
To oczywiście nie koniec możliwości, jakie mają nam do zaoferowania drukarnie, ponieważ możemy skorzystać również z druku na szkle i porcelanie i w ten sposób stworzyć własny zestaw kubków, kieliszków, szklanek czy filiżanek, które są nie tylko ładne i nietypowe, ale mogą być równocześnie doskonałym, spersonalizowanym prezentem dla kogoś bliskiego.
Wśród usług każdej drukarni znajdą się także ciekawe propozycje dla właścicieli przedsiębiorstw, zarówno tych większych jak i mniejszych. Jeśli zależy nam na tworzeniu jak najlepszego wizerunku firmy, niewątpliwie powinniśmy się zapoznać z promocyjnymi ofertami. Zaczynając od wizytówek, poprzez różnego typu ulotki, teczki ofertowe, aż po gadżety upominkowe, czyli chociażby długopisy z nadrukowanym logiem i nazwą naszej firmy. Tak właśnie drukarnia ma szansę pomóc w promowaniu każdej marki, zdobywaniu nowych klientów i budzeniu świadomości konsumentów.
Dużym plusem jest także to, że współpraca z drukarnią jest obecnie tak prosta, jak nigdy dotąd, bo wcale nie musimy wychodzić z domu. Wystarczy przesłać projekt produktu, opisać swoje wymagania i ilość zamawianych sztuk, a w krótkim czasie pracownik drukarni skontaktuje się z nami w celu ustalenia szczegółów. Wtedy też poznamy jaki jest koszt zamówienia i będziemy mieli czas na ostateczną decyzję.
W trosce o zadowolenie klienta, drukarnie dbają o jak najkrótszy czas oczekiwania na realizację zlecenia, dlatego w niektórych przypadkach możemy czekać zaledwie kilkanaście minut, a czasem jeden dzień, chociaż tutaj wszystko zależy od wybranej drukarni, a także od rodzaju usługi jaką chcemy zamówić.
Te, wymagające mniejszego nakładu pracy, jak na przykład wizytówki czy ulotki zostaną wykonane na miejscu, ponieważ tam praca ludzkich rąk jest zastąpiona właściwie całkowicie pracą maszyny i jest stosunkowo szybka.
Jeśli natomiast planujemy zamówić kilka tysięcy oprawianych kalendarzy, musimy się przygotować na nieco dłuższy czas oczekiwania, ponieważ nic nie zostanie zrobione w ciągu minuty, gdyż działań jest naprawdę wiele. Zaczynając od wydrukowania, poprzez składanie dużych arkuszy papieru w składki, proces ich szycia lub klejenia, precyzyjnego docinania, aż po umieszczenie w oprawie introligatorskiej.
Dopiero po tych wszystkich procesach kalendarz jest gotowy, ale jak się domyślamy — za jego powstanie odpowiedzialne są nie tylko maszyny, ale również ludzie, którzy muszą ze sobą współpracować i komunikować się, tak, aby praca była jednak wykonana jak najszybciej.
Jak widać — drukarnie nie są więc placówkami, gdzie od lat nic się nie zmienia. Zmienia się i to bardzo wiele, ponieważ mogą tam powstać nie tylko tradycyjne książki czy kalendarze, ale również znacznie bardziej kreatywne i innowacyjne produkty.
Jeśli zatem chcielibyśmy zrealizować jakiś interesujący projekt drukarski, a nie wiemy jak się do tego zabrać, być może warto skontaktować się z pobliską drukarnią, ponieważ jej pracownicy na pewno znajdą jakieś dobre rozwiązanie.

Producent kasetonów