Skip to main content

Współczesny marketing opiera się na wyszukanych metodach przekazu. Kanały dystrybucji treści reklamowych, dobierane są pod kątem grupy docelowej. Aktualnie jednymi z najpopularniejszych form promocji są filmy reklamowe. Produkcja filmów reklamowych wymaga dużego doświadczenia i znajomości specyfiki marketingu. Agencja reklamowa przyjmująca zlecenie na produkcję tego typu filmów, musi doskonale poznać potrzeby swojego klienta, wykazać się ogromną kreatywnością, gdyż jak wiemy konkurencja na tym rynku jest olbrzymia a przekaz mus być wyjątkowy pod każdym względem. To przecież wizytówka firmy i produkt, który może przesądzić o sukcesie lub porażce firmy na biznesowej konkurencji. Czym różnią się te filmy od klasycznej produkcji filmowej? Filmy reklamowe to przede wszystkim krótka forma, która musi w ciągu dwudziestu, trzydziestu sekund zwrócić na siebie uwagę, przekazać treść na której zależy twórcom i zbudować możliwie najlepszą więź pomiędzy marką a potencjalnym klientem. Jakie zatem są filmy reklamowe? Wyszukane w swojej formie, potrafią oczarować obrazem, urzekać humorem, zaskarbić sympatię do bohaterów. Za tą szczególną formą, agencja reklamowa musi ukryć zainteresowanie produktem określonej firmy, sympatię czy wręcz pożądane przywiązanie do marki. Jak widać zatem, produkcja filmów reklamowych, stanowi szczególną formę twórczości, w której nie wystarczy przedstawić określoną historię. Tutaj opowiedziana historia musi mieć swój ukryty podtekst, swoją wartość i silnie oddziaływać na emocje widzów. Nie bez przyczyny, dzieci siedzące przed telewizorami, potrafią szczególną uwagę przykuć do bloków reklamowych, emitowanych w stacjach telewizyjnych. To doskonały dowód na to, jak dopracowany został przekaz, jak obraz współgrający z dźwiękiem, potrafi zwrócić podświadomie uwagę widza. Trzeba jednak zaznaczyć w tym miejscu, iż działania podprogowe w reklamie są zabronione, jednak chyba wszyscy mamy świadomość, że umiejętne dobieranie barw, tempa akcji, obrazów, detali czy muzyki ma swój zamierzony efekt oddziaływania na naszą podświadomość. Nie bez przyczyny filmy reklamowe goszczą wybitne postacie, gwiazdy estrady i filmu, cieszące się powszechnym szacunkiem, budzące podziw milionów ludzi. To także jest zabieg marketingowy, mający na celu przekonanie potencjalnego klienta o wysokiej wartości oferowanego produktu. Jednocześnie wartością dodaną takiego przekazu, jest podświadoma satysfakcja klienta, upewniająca go w przekonaniu, że on także może sobie pozwolić na zakup takiego samego towaru jak na przykład wielkie gwiazdy ekranu. Jak widać, produkcja filmów reklamowych to sztuka sama w sobie. Dlatego też agencja reklamowa zatrudniająca kreatywne osoby, o bogatym doświadczeniu i wyobraźni, jest w stanie stworzyć wyjątkowy w swojej formie przekaz reklamowy, który przyciągając uwagę, trafi do szerokiego grona odbiorców, spełniając tym samym wysokie wymagania i bardzo wysoko posadowione oczekiwania zleceniodawców. Warto zatem pamiętać, że agencja reklamowa to miejsce, gdzie na ręce fachowców z dziedziny marketingu, składane są nierzadko, lata ciężkiej pracy naukowców czy zespołów badawczych.