Reklama jest dźwignią handlu, i to właśnie na tym przysłowiu powinniśmy opierać cały marketing swojej firmy. Nie ma co myśleć o jakichkolwiek przychodach i zaistnieniu marki w umysłach klientów, jeśli nie będziemy tym klientom podsuwać stale reklamy, która będzie zmuszała ich do myślenia o naszym konkretnym produkcie. Dzięki nieustannym bodźcom wzrokowym potencjalny klient, który ciągle ma przed oczyma logo danej firmy lub jej szczególne cechy wizualne – kolor, fakturę itp., w przyszłości gdy będzie potrzebował wybrać spośród wielu produktów na półce, wybierze ten, który wydaje mu się, że już zna. Być może jeszcze go nie przetestował, ale produkt wydaje mu się z jakiegoś powodu godny zaufania – wszak już tyle razy miał go przed oczami. To właśnie dlatego taką furorę robią wszelkie gadżety reklamowe z nadrukami logo firmy, w jej firmowych kolorach. Takie gadżety sprzedają się dużo lepiej niż klasyczne ulotki, którymi wielu z nas po prostu gardzi. Dużo chętnie przyjmiemy za darmo coś, co może nam się przydać, choćby potencjalnie – breloczek, długopis czy zapalniczkę – z firmowym logo, niż kawałek papieru.

Szczególnym powodzeniem cieszą się artykuły biurowe z nadrukiem. Przykładowo, producenci leków wykorzystują nadruki na długopisach, ołówkach czy notesach po to, by oferować te gadżety lekarzom lub farmaceutom, albo też pracownikom promocji zdrowia w różnych instytucjach. Oni to na co dzień mają do czynienia z potencjalnymi nabywcami takich leków i posługując się ich gadżetami w swojej codziennej pracy, mogą siłą rzeczy zachęcać pacjentów do korzystania z takiego leku.

Dobrym rozwiązaniem są wszelkie artykuły biurowe w formie gadżetów reklamowych, jeśli oferujemy towary lub usługi dedykowane firmom, a nie osobom prywatnym. Takie firmy chętnie będą posługiwać się naszymi notesami, kalendarzami czy długopisami w swojej codziennej pracy, mając przy tym stale przed oczami logo naszej firmy. Gdy następnym razem będą potrzebować konkretnej usługi lub produktu, wówczas bardzo możliwe, że zgłoszą się właśnie do firmy, która ich zdaniem jest godna zaufania, i którą przecież dobrze znają. Tak właśnie wyrabia się w potencjalnych nabywcach zaufanie do marki i sprawia, że ten nowy klient stanie się naszym stałym. Ma to duże znaczenie w przypadku branż, w których istotna jest jak największa ilość nowych klientów, a do tego duża liczba klientów stałych. Szczególnie branże o dużej konkurencyjności bardzo to sobie cenią. Tam, gdzie ceny towarów i usług są mniej więcej podobne, a i zakres usług identyczny, trzeba stale walczyć o stałych klientów. Gdy już jednego zdobędziemy, jest duża szansa, że następnym razem klient ten znów złoży zamówienie u nas – nawet nie tyle ze względu na profity, które może z tego tytuły otrzymać, co po prostu z wygody – bo nas już zna, już wie jak z nami współpracować i wie, jakiego efektu może się spodziewać. Marketing nie jest łatwym zagadnieniem, ale gdy pozna się mechanizmy funkcjonowania umysłu klientów, wówczas łatwiej jest manipulować odpowiednimi technikami reklamy.